LOV

Rubriken talar för sig själv.

49%

Idag har jag och Amanda dissat 49% av sveriges namnsdagsnamn på grund av deras bristande sexappeal.. listar dem i bokstavsordning:
Abel, Abraham, Ada, Adela, Adolf,  Agata, Agda, Agne, Aina, Aino, Albert, Albertina, Alf, Alfhild, Alfrida, Algot, Allan, Alrik, Anslem, Ansgar, Arne, Arnold, Aron Artur, Assar, Asta, Augusta, Baltsar, Barbara, Barbro, Bartolomeus, Beata, Beda, Bengt, Berit, Bernhard, Bernt, Bert, Berta, Berthold, Bertil, Birgit, Bjarne, Blenda, Bo, Bodil, Boel, Borghild, Boris, Botvid, Britta, Bruno, Brynolf, Börje, Carita, Christel, Conny, Dag, Daga, Dagmar, Dagny Desideria, Dick, Doris, Dorotea, Douglas, Ebbe, Edgar, Edmund, Egon, Eilert, Einar, Eivor, Elof, Enar, Engelbrekt, Erhard, Erna, Ernst, Esaias, Esbjörn, Eugen, Evald, Evert, Ferdinand, Fingal, Folke, Frideborg, Fridolf, Fritjof, Fritz, Gerhard, Germund, Gertrud, Gert, Gilbert, Glenn, Gottfrid, Gotthard, Greger, Gudmar, Gudmund, Gudrun, Gun, Gunborg, Gunder, Gunhild, Gunnar, Gunvor, Gustav Adolf, Göran, Görel, Gösta, Göta, Göte, Hakon, Halvar, Halvard, Hannele, Harald, Harriet, Heidi, Helga, Helge, Helny, Hemming, Henning, Henrika, Herbert, Herman, Hervor, Hildegard, Hilding, Hildur, Hjalmar, Hjördis, Holger, Holmfrid, Hubert, Hulda, Inge, Ingeborg, Ingegerd, Ingemar, Ingemund, Ingvor, Irja, Irmelin, Israel, Ivan, Jannike, Jens, Jon, Josefina, Judit, Justina, Justus, Jörgen, Kaj, Katja, Kennet, Kent, Kjell, Klemens, Knut, Konrad, Konstantin, Kurt, Lage, Leopold, Lorentz, Magnhild, Majken, Majvor, Malkolm, Malte, Manfred, Margot, Marit, Marita, Matteus, Maud, Melker, Morgan, Moritz, Moses, Mårten, Märit, Märta, Nanna, Natanael, Nikolaus, Ola, Olaus, Olga, Orvar, Osvald, Otto, Ove, Petra, Petronella, Pål, Rafael, Ragna, Ragnar, Ragnhild, Ragnvald, Rakel, Ralf, Raoul, Reidar, Reidun, Reine, Reinhold, Rigmor, Rita, Ritva, Roland, Ronny, Rolf, Ronald, Rosa, Roy, Ruben, Rudolf, Rune, Rut, Rutger, Salomon, Selma, Set, Seved, Severin, Sibylla, Sigbritt, Sigfrid, Sighild, Sigurd, Sigvard, Sissela, Sivert, Sixten, Solbritt, Solveig, Sonja, Stellan, Sten, Stig, Sture, Styrbjörn, Svante, Sverker, Sylvester, Sylvia, Sören, Tage, Tanja, Tekla, Teodora, Tiburtius, Toiny, Tony, Torbjörn, Torborg, Tord, Tore, Torgny, Torkel, Torleif, Torsten, Torun, Torvald, Tryggve, Ture, Turid, Tyko, Ulf, Ulrik, Uno, Urban, Ursula, Valborg, Valentin, Valfrid, Valter, Vega, Verner, Vibeke, Vidar, Vilhelmina, Virginia, Volmar, Yngve, Yrsa, Åslög, Örjan, Östen.
Vissa av dessa namn funkar på andra språk men inte om man uttalar dem på svenska, därför står de också med på listan. Extra sexiga namn står med kursiv text, enjoy ;)

Längtan

Jag längtar efter våren med sol, blommor och grönska!

Snusk

Jag tycker att detär fint att min morbror är orolig för att min kusin Karla (snart 10år) skall lära sig hela den riktiga texten till "microfonkåt" för att det inte är lämpligt för hans dotter att veta. Sen tänker man på vad vi lyssnade på som små och som vi sjöng högt och dansade till både hemma och på fester...
En lista på några av de fem snuskigaste låtarna som man sjöng med till som barn:

  1. Barbie Girl Aqua
  2. Boom Boom Boom Boom! Vengaboys
  3. Vill ha dig Freestyle
  4. Genie in a bottle Christina Aguilera
  5. 2 Become 1 Spice grils

Tinar...

Nyligen hemkommen från min underbara vän Hannas samlag (slå upp i norsk ordlista) aka födelsedagsmiddag :) Det var en ypperligt trevlig kväll med god mat och många många skratt :D
Sitter just nu och funderar på om jag skall lägga upp den vackra filmen jag komponerat till Hanna på facebook (och/eller bloggen) eller ej... Skall nog ge huvudpersonerna en chans att avgöra det...
Några nyckelord som bidrog till en fantastisk lördag:
  • Gynekolog
  • Cigarrsnoppare
  • Fina Hannor i bakgrunden av bilder/filmer
  • Med andra ord
  • Kreta i Spanien
  • Hanna aka Feven
  • Utbudet av födelsedags kort på Gallerix
  • Hannas gester <3
Allt som allt en underbar eftermiddag och kväll :D

Rutor


Blandband

Åh jag fick ett underbart meddelande på facebook igår från min kära vän Rebecca. Hon hade suttit och plockat ihop en spotify lista med makalöst fina låtar. Jag älskar spontana och personliga små gåvor <3 och jag älskar Becca <3
Tusen tack!!!
Jag och Becca:

Gåva

Min mor kom hem med en ask hjärtan för att göra mig på lite bättre humör <3




KÄRLEK

Jag älskar er otroligt mycket, ni fyller min värld med så mycket glädje <3

RSS 2.0