Snödroppar



[x] snödroppar

Längtan


Music


Love



Truly great friends are hard to find, difficult to leave and impossible to forget

Underbar

Underbar och älskad av alla! <3
Denna dag har varit underbar! Jag har träffat underbara människor i skolan, umgåtts med underbara Frida och planerat en kommande underbar födelsedag (min)! 
Mitt hjärta är fyllt av sommarkänslor och längtan efter mysiga kvällar med kära vänner. Jag och Frida ska planera ett fantastiskt mysigt födelsedagsfirande för mig och jag hoppas innerligt att många underbara vill komma och fira med mig! ♥

Att tänka på sommaren har fått mig att släppa allt dåligt, stressen över min artikel till skolan är som bortblåst och allt jag kan tänka på är hur fantastisk denna sommar kommer bli!!!


Vårtecken

Min vårteckenlista fortsätter...

[x] behov av solglasögon
[  ] all snö borta
[  ] geting, bi eller humla (eller någon " typ av honungssamlande, gadd försedd insekt")
[x] fågelkvitter
[  ] vårregn
[  ] skrapsår
[  ] fräknar
[x] blomknoppar
[  ] picnic
[  ] 10°C i skuggan
[x] snödroppar
[  ] tussilago
[  ] Glass!
[  ] videung
[  ] folk sittandes på kajen vid Gamla stan

Sunshine

Sitter just nu i skolan efter att ha haft ett utvecklingssamtal med min kära mentor och mor. Det gick väldigt bra tills att de inte fick något mer och prata om och mamma kände att hon ville berätta om hur mina utvecklingssamtal har varit sen jag var mini liten. Mamma kände att det var nödvändigt för min mentor att veta att hon var orolig för att hon skulle komma på mina utvecklingssamtal och att jag plötsligt hade blivit en riktig bitch, att jag skulle ha börjat knuffa och hånskratta åt de svaga och dumma...
Känns bra att veta att min mamma hade så höga tankar om mig! :P

Anyway, nu borde jag börja skriva på min artikel om frukost men den vackra solen och ljuset den för med sig gör det lite svårt att bara vara full koncentrerad på tråkigt skolarbete. Allt jag egentligen skulle vilja göra är, springa ut och skutta genom en blomsteräng (även om det inte finns några sådana än...).

Ja ja nu blir det väl dags att sätta igång med allt det tråkiga!

Solskenskyssar till er alla ♥

Youtube


Youtube est fabuleux!
Dessa klipp underhöll min kära familj igår, då min kära bror även besökte oss här på landsbygden ♥

KRÄM

Salut mes amis XD
Min dag har jag spenderat med min otroligt vackra, smarta och underbara vän Frida
Vi har vandrat runt stan i det vackra vårvädret som vi välsignades med idag! Frida välkomnade det näst intill barbent och jag körde på det fega och kanske mer säkra kortet med solglasögon :P
Jag hade tänkt göra en lista med vårtecken, en sådan som man gjorde i lågstadiet för att välkomna våren!
Så här är min lista (jag bockar av saker allteftersom):
  • [x] behov av solglasögon
  • [  ] all snö borta
  • [  ] geting, bi eller humla (eller som det står på norsteds " typ av honungssamlande, gadd försedd insekt")
  • [x] fågelkvitter
  • [  ] vårregn
  • [  ] skrapsår
  • [  ] fräknar
  • [  ] picnic
  • [  ] 10°C i skuggan
  • [  ] snödroppar
  • [  ] tussilago
  • [  ] Glass!
  • [  ] videung
  • [  ] folk sittandes på kajen vid Gamla stan
Okej nu får det räcka med vårtecken, men dessa SKA hittas (och helst dokumenteras). Nu hoppas jag att alla håller tummarna för att detta sker snabbt, för om jag har gjort mina kalkyleringar rätt så betyder det att det är VÅR då! ♥ ♥ ♥ VÅR ♥ ♥ ♥

Melodifest










Förföljd

Jag börjar på riktigt tro att förkylnings guden hatar mig, jag har varit förföljd av förkylningar i en månad nu, haft 4 "perioder" av halsont och en massa snuva! Det är INTE okej!

Jag hann i alla fall med att ha ett underbart lov innan den nya dosen av förkylningar satte in. Återigen, jag har helt underbara vänner som alltid får mig på bästa humör! Under detta lov har jag varit lycklig från topp till tå och utan någon speciell anledning, detta har jag mina vänner att tacka, så TACK! 

Älskar er mer än någonsin <3 

Nittiotalist

Åh kära 90-talet! Årtiondet för min och mina vänners födelse, Spice Girls och osmakliga kläder. Det var tider det!
Jag har de senaste dagarna gjort iordning en helt fantastisk spotifylista... det är 62 låtar som får mig att bli alldeles varm inombords av minnen <3 http://open.spotify.com/user/mikastjerna/playlist/27rvPTnhosCB5vAtLDK8uT


Vi nittiotalister har också många minnen av den fantastiska serien Eva och Adam <3


Första delen av första avsnittet...

Lite smakprov från nostalgi listan: 








 Sexiga kläder från det bästa årtiondet :P

Massor med osmaklig kärlek till er alla <3

RSS 2.0