Fredagsmys

Sitter övertrött i min källare och skrattar i kapp med Frida till ett mycket fint youtubeklipp :D
Ett gott skratt förlänger livet ;)

Regn

Dessa ballonger piggade upp min morgon rejält må jag säga :D
Idag har varit en mycket regnig och kall dag men ändå väldigt trevlig. Jag har fryst stjärten av mig på djurgårdsbron och fossingarna på våg där ifrån, jag har haft hjärngympa på matten och träffat några av världens underverk på eftermiddagen.
Jag fikade på sandy's med Polen och kände mig allmänt obekväm av cafébiträdernas flirtande (med varandra). Förövrigt var pratstunden, som vanligt, ypperligt trevlig.
LOVE

Strandvägen


Så här grått och trist såg det ut när jag gjorde ett repotage av strandvägen i höstas. Nu är det dags för ett nytt! Denna gång är det hela Östermalm jag ska porträttera i åtta bilder.
Inte alls taggad på att fota, eftersom vädret igen är blött och pissigt, men jag har bara en vecka på mig så jag måste väl sätta igång snart.
Ciao <3

DUBLIN

Salut mes amis
Åh vad underbara nyheter vi fick av vår rektor idag :D
Våran tidigare inställda Dublin resa skall bokas om till en annan vecka senare i vår. Så nu är mitt humör på topp igen! 

Idag har jag "sprungit" igenom en militär hinderbana och inte alls besegrat min rädsla för höjder... (som jag idag fick reda på att jag hade) Jag var ingen hejare på att hoppa ner från två meter höga väggar :P Men, men jag lyckades skrika argt åt min idrottslärare utan anledning och tog mig typ igenom hela banan. WIN! 

Nu skall jag gå och få mig lite skönhetssömn, till den inte så stora dagen imorgon.

LOVE <3

Resa

Resor är något som alltid får mig på gott humör! Jag älskar att resa och uppleva nya platser och nu har jag spanat på hur det skulle vara att tågluffa runt i Europa i några veckor. 
Jag tycker det låter über mysigt att inte ha någon plan utan bara go with the flow och se vart vindarna för mig. Självklart skulle jag göra detta med några kompisar och inte ensam, men jag tycker att det vore en trevlig upplevelse.
ps. Jag hoppas innerligt att uttrycket "when God closes a door, he opens a window" stämmer. För jag är nämligen i stort behov vad det där fönstret just nu.
<3

Raindance

How To Do A Rain Dance

1. Never do a rain dance on a hill. 
2. Make sure you have a lot of room so you 
don't run into anything.
3. Spin around in clockwise circles.
4. Make up your own rain chant.  It should be rythmical 
and easy to say fast.
5. Yell your rain chant while spinning around in circles.
6. If you are trying to get rid of rain, spin in
counterclockwise circles and say your chant backwards.

Imorgon skall vi alla göra regndansen för att "tvätta bort" askan ur skyn. Detta kan enligt SMHI vara en lösning med effektiv verkan. Till denna Regndans så behöver vi många deltagande och mycket gärna en indian som kan leda oss!

Dansa för ES09A till Dublin ♥

Eyjafjallajökull

Jag beskyller islänningarna för att vår underbara Dubiln resa just nu ligger i risk zonen för att bli inställd! Jag menar, vad fan är Eyjafjallajökull för namn? Inte konstigt att vulkanen blir arg och börjar spotta aska!

Jag har försökt hålla humöret uppe hela dagen för att kompensera mina klasskamraters ilska och pessimism, men snart vet jag inte om jag kan fortsätta tro att vi skall få åka. Alla flyg inställda till måndag klockan 13, vi åker klockan 17.45, stor risk att de stryker våran flygning också. 
Nu mår jag illa, på riktigt. Besvikelsen kommer krypande och jag är snart dränkt i hemska tankar och deppiga kommentarer. 
Vill gråta.
Eller kräkas.
Få denna negativitet ur kroppen och åka till Dublin.
För att ge detta inlägg en lite glada nyheter så har jag haft en utomordentligt trevlig middag idag med Hanna, Hanna, Amanda och Greta och innan det haft ett trevligt samtal över en kopp kaffe med min mycket kära och gamla vän Bella.




Tower bridge


London


London Eye


Shopping

Wow! Detta är en grym shopping stad och det har jag utnyttjat till fullo! Under mina 2,5 dagar här så har jag hunnit införskaffa mig :
Fyra klänningar, ett par shorts, fyra ringar, ett halsband, ett linne, en T-shirt, en skjorta, en tröja, sex BH:ar, sex trosor, en handgjord skinnväska, fyra par strumpbyxor, två solglasögon, ett nagellack, en bikini och en sport BH. 
Imorgon står sneakers och parfym på inköpslistan! Top-shop skall också besökas, sedan kan jag stolt säga att jag har shoppat loss i London!

Love <3

Camden lock

Hola! 
Mat, Camden och vattenpipa är vad en del av min dag har innehållit. Jag och far startade förmiddagen med en tripp till en matmarknad där det bjöds på massor av engelska delikatesser. Efter lunch så begav vi oss iväg till Camden lock, en helt fantastisk marknad där de har handgjorda smycken och väskor, mängder av billiga kläder, vintage och mat från hela världen. Efter bara två stånd så var jag förälskad i hälften av allt de hade där och i marknaden själv. 
Efter tre och en halv timmes vandrande och fönster shoppande så gick jag där ifrån med ett par shorts, ett halsband och en underbar turkos ring <3
Vid middagen hade vi nöjet att få sällskap av Sofia och god libanesisk mat. Kvällen avslutades sedan runt en äppel smakande vattenpipa.

Imorgon är det planerat att vi skall besöka marknaden vi Brick Lane. Vi har fått höra att denna skall vara fantastisk och ha allt! 

Nu skall jag nog gå och knyta mig så att en ny makalös dag kan komma krypande!

LOVE ♥

Big Ben

Jävligt stor klocka

London calling

Salut! 
Just nu sitter jag i hotellbaren och av njuter en "healthy drink" med min far och en Vouge tidning som sällskap. Dagen har varit fullkomligt underbar! Jag har sett hela centrala London från luften när vi flög hit, jag har åkt buss (högst upp längst fram), fikat i en GRÖN park och shoppat billigt på Primark :D
Det är t-shirt väder här och jag är totalt förälskad i denna stad. 
Nu skall jag vara lite sällskaplig med min far och sen får jag se vart morgon dagen för mig. Det som är planerat är Camden, någon delikatess mat marknad och middag med Sofia!

Ciao <3

LONDON BABY

Woho! Imorgon pyser jag till London, det kommer bli helt jävla underbart! :D

Sol

Det är det mest fantastiska vädret ute och jag har min tredje dag hemma, detta suger på riktigt! Jag är sjuk, igen :(
Det är något seriöst fel på mitt immunförsvar. Mina dagar kan sammanfattas i 4 enkla ord: näsdukar, TV, säng och Kan Jang. Detta är fyra ord som jag helst inte skulle förknippa de första riktiga vårdagarna med.
Anyway, jag planerar att vara frisk imorgon och då skall jag också få njuta av våren, kanske blir det ett och annat vårskrik? 

Slängkyssar till er alla <3

Swan


Hälsa


RSS 2.0