Uttryck

Jag älskar att använda uttryck vid lite fel tillfällen! Det gör konversationen mycket intressantare, speciellt om man pratar om skolan eller liknande.
Idag när jag pluggade franska med Nathalie tog jag fram mitt bästa ordförråd och kom då fram till just att jag gillar att använda uttryck (och sofistikerade eller sexuellt anknutna ord) för att lätta upp konversationer.
Några heta uttryck (och ord) just nu:
  • Hjälpa min förvirrade själ (istället för hjälpa mig)
  • Ypperligt (bara ett allmänt bra ord)
  • Näste man till rakning (något min mormor brukade säga när jag var liten)
  • I stundens hetta (använder jag lite här och där, när det skall hända något allmänt trist)
  • Sexigt (fungerar i alla sammanhang)
  • POOOO... (typ som en ledsen suck)
  • Bummer (attans, eller attsingens som jag också använder mycket)
  • KALAS! (Super eller dunderbra!)
  • AS (antingen som ett pronomen eller adjektiv, det finns alldeles för många användbara tillfällen för detta uttryck)
  • "Skön" (har fastnat för att vår käre fotolärare alltid säger "skön pose", "skönt ljus" "skönt hus" eller vad som helst annat som man kan sätta skönt framför)
Där fick ni lite tips på allmänt bra uttryck så ni kan utveckla ert ordförråd till det bättre.. (eller så fick ni bevittna Mikas tidsfördriv när hon inte vill plugga.... men det första låter bättre)
Ciao <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0