Skärtorsdag

Idag har handlat om mat och trevligt sällskap. Det började med att jag skulle hjälpa mamma att handla mat inför påsken. När hon sen kommer hem efter jobbet så får jag se henne omringad av systemet kassar och diverse matkassar. I nästa stund säger hon "kom så åker vi direkt", förvånad stiger jag in i bilen då jag antog att hon redan handlat. Jag var då fortfarande lyckligt ovetande om att vi två och en halv timme och fyra affärsbesök senare skulle återvända hem med bilen full med mat nog att mata en liten armé. 
Efter det bar det av till den trevligare delen av dagen. Nämligen en middag med många fina vänner från gärdet. Vi åt och skrattade tills kinderna värkte.
Så allt som allt var det en trevlig och avslappnande dag. 
I helgen blir det mat och godis i överflöd och en herrans massa familj och släkt. Sen är det tillbaka i skolbänken för att om typ sju veckor kunna dansa in sommarlovet som då väntar! Åh denna sommar kommer bli fantastisk, tågluff, promenader, paris och massa massa mysiga kvällar med underbara människor :D Ibland känns livet helt förträffligt underbart! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0