Sound of music

"Regnstänk på rosor och morrhår på katter Nyputsad koppar och nedgrävda skatter Mjuka små kramdjur och hårda paket alltsammans hör till det bästa jag vet
Skäckiga ponnies och nybakta strudlar, dadlar och pudlar och schnitzel med nudlar, fåglar som flyger mot fjärran planet det tillhör också det bästa jag vet!  
Flickor i långkjol och blå sidensjalar, snöfall med flingor som singlar och dalar, våren som kommer till vinterns förtret det tillhör också det bästa jag vet!  
När en hund bits, när ett bi sticks, när min glädje flytt då tänker jag blott på det bästa jag vet och då blir jag glad på nytt!  
Fotboll på ängen när pappa är hemma, ny guvernant som är rolig att skrämma, paddor i sängen och sockerkakssmet, alltsammans hör till det bästa jag vet!  
Plumsa i floden och klättra i trä'na, hjärnskakning, armbrott och skrubbsår på knäna, små telegram med en stor hemlighet det tillhör också det bästa jag vet!"

Jag vet inte om jag håller med barnen von Trapp... skrubbsår på knäna är definitivt inte det bästa jag vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0